بارم بندي درس معارف اسلامي ( 1و2 ) پیش دانشگاهی

  الف-  ارزش يابي مستمر : (5 نمره)

 

جمع

مشارکت هاي دانش آموزدرحين تدريس

ارزش يابي درطول نيمسال

ترجمة آيات

قرائت قرآن کريم

5 = 4  ÷ 20 

10

4

  ب - ارزش يابي پاياني

معارف اسلامي  (1)

شماره درس

نيمسال اول

جبراني نيمسال اول

درس  1

7

5/9

درس  2

درس  3

درس  4

5

5/6

درس  5

درس  6

3

4

جمع

15 نمره

20 نمره

معارف اسلامي  (2)

شماره درس

نيمسال دوم

جبرانی دوم

درس  7

5/4

6

درس  8

6

8

درس  9

درس  10

5/4

6

جمع

15

20

تذکرات :

الف - ازموارد زير در هيچ يک از ارزشيابي هاي مستمر و پاياني نبايد سؤال طرح شود:

1- يادآوري :در صفحه 3 و متن صفحه 91

2 - فعاليت ها : استدلال در صفحه ی 17- حل مسأله درصفحه ی 18 و138- تفکر درآيات درصفحه ی 28 - بررسي در صفحات33 ، 52 ، 53 ، 72 و 177 - برنامه ريزي در صفحات 33 و45 - ذکرنمونه ها در صفحات 41 و 66- خود ارزيابي درصفحات 41 ، 49 و54 - خودکاوي در صفحة 42 - پيشنهاد در صفحه ی 56 - تطبيق در صفحات 71 ، 139 ، 155و 159 - مقايسه درصفحات 37 و 117- نمونه يابی درصفحه ی 175- هم انديشي درصفحه ی 172 و 180

3- برداشت : درصفحات 121 تا128 ، 130 تا 133 و 161 تا 164

4- ترجمه هايي که درمقابل آيات درکتاب نوشته شده است.

5 - پاورقي ها و بخش های برای مطالعه

ب - حفظ کردن عين آيات وروايات ضروري نيست ، بلکه برداشت واستنباط از آن ها اهميت دارد. براي مثال ، نبايد از دانش آموزان  خواسته شود که آيه يا حديثي درباره توبه بنويسند . بلکه بايد آيه يا حديث مطرح شود ودانش آموزان  پيام ها ونکاتي را که از آيه يا حديث به دست مي آيد ، بنويسند.

ج -آياتي که ترجمه ی آن ها درکتاب آمده است نبايد ترجمه ی  اين آيه ها در ارزشيابي ها مورد سؤال قرار گيرد.  
   هم چنين نبايد از کلمات ولغاتي که تداعي کننده ی  درس عربي است سؤال شود.
 

          

منبع: http://www.sair.ir/soal/pish/page/index.html#maaref