بارم بندي درس معارف اسلامي ( 1و2 )
بارم بندي درس معارف اسلامي ( 1و2 ) پیش دانشگاهی
|
الف- ارزش يابي مستمر : (5 نمره) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
جمع |
مشارکت هاي دانش آموزدرحين تدريس |
ارزش يابي درطول نيمسال |
ترجمة آيات |
قرائت قرآن کريم | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5 = 4 ÷ 20 |
3 |
10 |
3 |
4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ب - ارزش يابي پاياني | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
تذکرات : الف - ازموارد زير در هيچ يک از ارزشيابي هاي مستمر و پاياني نبايد سؤال طرح شود: 1- يادآوري :در صفحه 3 و متن صفحه 91 2 - فعاليت ها : استدلال در صفحه ی 17- حل مسأله درصفحه ی 18 و138- تفکر درآيات درصفحه ی 28 - بررسي در صفحات33 ، 52 ، 53 ، 72 و 177 - برنامه ريزي در صفحات 33 و45 - ذکرنمونه ها در صفحات 41 و 66- خود ارزيابي درصفحات 41 ، 49 و54 - خودکاوي در صفحة 42 - پيشنهاد در صفحه ی 56 - تطبيق در صفحات 71 ، 139 ، 155و 159 - مقايسه درصفحات 37 و 117- نمونه يابی درصفحه ی 175- هم انديشي درصفحه ی 172 و 180 3- برداشت : درصفحات 121 تا128 ، 130 تا 133 و 161 تا 164 4- ترجمه هايي که درمقابل آيات درکتاب نوشته شده است. 5 - پاورقي ها و بخش های برای مطالعه ب - حفظ کردن عين آيات وروايات ضروري نيست ، بلکه برداشت واستنباط از آن ها اهميت دارد. براي مثال ، نبايد از دانش آموزان خواسته شود که آيه يا حديثي درباره توبه بنويسند . بلکه بايد آيه يا حديث مطرح شود ودانش آموزان پيام ها ونکاتي را که از آيه يا حديث به دست مي آيد ، بنويسند. ج -آياتي که ترجمه ی آن ها درکتاب آمده است نبايد ترجمه ی اين آيه ها در ارزشيابي ها مورد سؤال قرار گيرد. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||