راهنمای معلم قرآن وتعليمات دينى -دين و زندگى (1)
راهنمای معلم قرآن وتعليمات دينى
دين و زندگى (1)
سال اول
1389
جلد و فهرست
بخش اوّل: کليات
مقدمه
١ -فلسفهٔ وجودی درس تعليمات دينی و قرآن
٢ -رويکرد کلی در تعليم و تربيت دينی (رويکرد فطرت گرای توحيدی)
٣ -اصول منتج از رويکرد فطرت گرای توحيدی
٤ -رويکردهای مطرح در برنامه درسی و تناسب آن با درس قرآن و تعليمات دينی
٥ -اصول حاکم بر برنامه
٦ -مفاهيم اساسی آموزشی دورهٔ متوسطه و پيش دانشگاهی
٧ -اهداف کلی دورهٔ متوسطه و پيش دانشگاهی
٨ -اهداف پايهٔ اوّل تحصيلی دورهٔ متوسطه و پيش دانشگاهی
٩ -جدول وسعت و توالی مفاهيم در هر پايه
١٠ -روش ها و فنون ياددهی يادگيری
١١ -ارزش يابی پيشرفت تحصيلی
٢ -آموخته های دانش آموزان در دورهٔ ابتدايی
٣ -آموخته های دانش آموزان در دورهٔ راهنمايی
بخش دوم: برنامۀ درس تعليمات دينی و قرآن پايۀ اوّل
١ -ساختار کتاب درسی
٢ -توصيه های اجرايی
٣ -شيوهٔ ارزش يابی از آموخته ها در هر درس
بخش سوم: روش تدريس هر درس
مرحلهٔ اوّل: آگاهی در انديشه و قلب
درس اوّل: کتاب زندگی
درس دوم: انتخاب بزرگ
درس سوم: کدامين هدف
درس چهارم: برترين هدف
درس پنجم: تو را چگونه بخوانم؟
درس ششم: در حمد و تسبيح محبوب
درس هفتم: در پناه ايمان
درس هشتم: در وادی امن (تا اجزاي تدريس)
ادامه درس هشتم: در وادی امن
مرحلهٔ دوم: آهنگ سفر
درس نهم: عزم خوب زيستن
درس دهم: پايداری در عزم
درس يازدهم: در زمرهٔ بيداران
مرحلهٔ سوم: قدم در راه
درس دوازدهم: آيين رهروی
درس سيزدهم: در حضور دوست
درس چهاردهم: همدلی و همراهی
درس پانزدهم: ادب دوستی
درس شانزدهم: کار گوهر زندگی